Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tenhle stav jsem už viděl u pár lidí. Jde o takzvanou překvalifikovanost. Člověk, který vás nabírá na své oddělení, při pohledu do vašeho CV ví, že jej buď časem nahradíte nebo vás přetáhne nějaký headhunter. Jediný rozumný způsob, jak se nechat zaměstnat, je prakticky odpřísáhnout loajalitu šéfovi daného oddělení, což se při otázce, kde se vidíte za pět let, definuje slovy "nejsem karierista" a "požaduji stabilní zázemí pro rodinný život". V tom ideálním případě je potom dobré dostat se do háku nadřízeného a nikdy jej nepodrážet.

Chápu, že pro mladého progresivního člověka by snad takováto strategie mohla znamenat problém, ale předpokládám, že člověk ve věku a se zkušenostmi pana Poláška bude vědět, že "všechno chce čas".

0 0
možnosti

A50d12a54m 51R85y21c18h84l32ý

25. 8. 2017 10:21

Váš obor ukrajinci pravděpodobně dělat nebudou. Chyba je někde jinde...Ale v podstatě máte pravdu.

1 0
možnosti

A zkoušel jste vymyslet třeba plán B? Netrvat si na svém oboru a zkusit to třeba jako "Hodinový manžel"? Nevím tedy, jak jste technicky a manuálně zručný, ale málokterý muž je úplné nemehlo. Taky jsem jako plán B měla že založím úklidovou firmu.

1 0
možnosti

No vidíte, že by ho vzali. Hledala jsem práci půl roku, bylo mi 47, nakonec jsem práci našla, dobrou a v oboru.

0 0
možnosti

Autora blogu bych se chtěl zastat. Některé příspěvky v diskusi jasně ukazají, že jejich autoři si osobně srovnatelnou situací neprošli. Zdůrazňuji osobně a srovnatelnou.

50+ - zde člověk prodává svoji zkušenost, nějaké školení v jiném oboru tomu nepomůže. Zaměstnavatel u této věkové kategorie prostě vyžaduje zkušenosti. A na pozici, kde nejsou vyžadovány si vybere někoho mladého, levného. Navíc s argumentací, že ten starší by stejně brzy odešel, když by se mu naskytla lepší možnost.

Takže i otázka vzít či nevzít méně kvalifikovanou pozici je řešena obdobně - i když člověk chce, vezmou mladšího, levnějšího,...

Podnikání - někdo může být skvělý ve svém oboru, vysoce kvalifikovaný, ale není schopen "prodeje". To jej většinou jiný obor. A když není platící zákazník, podníkání se těžko daří. Nemá z čeho.

Stěhování do jiného regionu, dojíždění - to se musí vyplatit - příjem v porovnání s náklady. Dotovat (a v podstatě nemusí být ani z čeho) to, aby člověk mohl pracovat? A navíc strávit denně několik hodin cestováním...

ÚP u vysoce kvalifikovaných uchazečů o práci, kteří se tam mohou v evidenci ocitnout, prostě pomoci nemůže. Na to nemá ani kvalifikované pracovníky ani nabízená místa. Pro to 1 procento takových uchazečů to prostě jde mimo ně.

Takže můžeme mít obecně nízkou nezaměstnanost, ale v některých reginech, profesích, kvalifikaci a stáří člověk prostě příležitost nedostane. I když se snaží jak může.

3 0
možnosti

Zastáváte se ho zbytečně, on nepotřebuje politovat, on potřebuje nakopnout - nemyslím fyzicky. :) Bylo mi 47 a hledala jsem práci půl roku, ukradli mi skoro nový auto, byla úplně jiná situace na trhu práce, než dnes. I tu psycholožku jsem navštívila. A ta mi tenkrát řekla, přesně si to nepamatuju - je to hodně o přístupu - "Vy nejste nezaměstnaná socka, vy jste kvalifikovaná žena, která momentálně hledá práci" - dost mi to pomohlo.

2 0
možnosti

Nechápu pane autore. Je fakt, že hodně volných pozic je blud a nějaký fixl, ale těch je velká menšina. Svádět na Ukrajince nelze. Sám moc dobře vím, jak je těžké najít schopného člověka do firmy. Člověk by měl začít u sebe. Koukl jsem na Váš profil na linkedin a jestli Vám mohu poradit, udělejte následující (vím trochu, jak HR fungují, sám dělám výběrka)

1) Přestaňte brečet, nikdo nechce ubrečence, bojujte. Nesvádějte nic na jiné. Jak Vás mám přijmout na projekt/ do zaměstnání, když se mi rozbrečíte, že to nejde?

2) Smažte, že jste tři roky nezaměstnaný. Nikde se tím nechlubte. Na pohovoru ale nelžete, proto raději rovnou bod 3)

3) najděte si klidně práci v Lidlu, brigádu, hlavně něco dělejte a zvykněte si na vstávání, proces atd. A ́t o Vás vědí, že nejste líná lemra, co si raději užívá na dávkách.

4) Smažte, kde všude hledáte práci (dojezd), to nikoho nezajímá. To je Váš problém, odkud dojíždíte. Mě zajímá, zda bude v práci včas a bude odpočatý a připraven. A zda Vás bude bavit. Někdo jezdí 100km a je v pohodě, někomu dělá problém 5 min. To si volíte Vy, kam nastoupíte, co Vám vyhovuje.

5) Změňte si profilové foto, ano dělá to bohužel hodně. Zajděte si k profíkovi pro fotku, vezměte si košili, kravatu. bude Vás stát tak 500Kč a věřte mi, co to udělá.

6) vaše pracovní zkušenosti popsané na linkedin, to nikdo nebude číst. Nikdo. Zkraťte to. Na třetinu, osekat jen na nutné, vypíchnout důležité. Že jste byl 12 měsíců na pozici tam a tam, slučte pozice, pokud byly ve stejné firmě.

7) pokud stejně vypadá Vaše CV, nikdo ho číst nebude. Osekat na max 2 stránky (to je fakt už hodně, ideálně 1)

8) Vypíchněte, co opravdu umíte, co Vás baví.

9) Začněte sám aktivně hledat a posílat CV, jobs.cz, prace.cz (pokud tak neděláte, nechápu)

4 0
možnosti

10) Smažte tento blog, ať si ho nikdo nikdy z HR nečte. Smažte Vaše jakékoliv brečící pozůstatky na internetu, že jste 3 roky bez práce atp. To je Vaše soukromá věc.

Možná si myslíte, že jsem blbec, že jsem krutý, že to a to, ale berte tak, že jsem se opravdu snažil pomoci a že pokud to tak uděláte, mnohonásobně zvýšíte své šance na zaměstnání. A i kdyby ne, za zkoušku nic nedáte a vynadat mi můžete vždycky.

S pozdravem

MZ

5 0
možnosti

H49o16n66z74a 21V30r63á51n45a

24. 8. 2017 16:23

S těmi Ukrajinci pane Polášku nemáte pravdu. Ukrajince firma finančně ohodnocuje + - stejně jako Čecha (alespoň u firem co jsem měl možnost posoudit). Jiná věc je, kolik skutečně dostanou na ruku. Většinou jsou zaměstnáváni přes agentury, které si dost spolknou. Ale není to otázka zaměstnanosti Čechů.

2 0
možnosti
Foto

s vaší profesí je umění, být nezaměstnaným.

3 0
možnosti

Na UP jsou již jenom nepoužitelní.

2 0
možnosti
Foto

Pane Polášku, pokud Váš stav chcete změnit, tak ho prostě změňte, to není o těch druhých, to je jen a jen o Vás, o Vašem nastavení v hlavě, o Vašem přístupu k životu.

6 0
možnosti
Foto

P.S.

Sklenice je buď napůl plná nebo napůl prázdná. Pokud ji vidíte napůl prázdnou, jak jste odkryl svým blogem, nepohnete se z místa.....

Hezký den.

1 0
možnosti
  • Počet článků 84
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2305x
Člověk vyčnívající a jedinečný tak akorát, kterého občas něco zaujme tak, že o tom napíšu.

A jakožto dlouhodobě nezaměstnaný projektant, technolog a vůbec obecně "člověk technický" , schopný a ochotný okamžitě nastoupit do práce, se ve svém věku 50+ směji údajnému nedostatku technických odborníků.