Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JV

Naše ekonomika stagnuje, ale Polsko roste o 10%. Mimo jiné, má také legislativu, která nedovoluje tak snadno vyhodit předdůchodce na dlažbu.

1 0
možnosti
RP

No, s tou legislativou nevím nevím. Ono většinou platí, že když firmám ztížíme propouštění některé skupiny zaměstnanců, firmy v průměru automaticky omezí najímání nových zaměstnanců z této skupiny.

0 0
možnosti
JV

Během covidové hysterie Babišovi odpůrci tvrdili. že zabil 30 000 důchodců. Svým způsobem nákaza pomohla zlepšit důchodovou bilanci. Letos, od února, máme rekordně nízkou úmrtnost a ... Slyšíte to ticho?

Tento vývoj jsme předpokládali, tedy já a další odpůrci covidového blbnutí, ale naše oprávněné námitky byly zametány pod koberec. Nikdo totiž, alespoň prozatím, nemůže zemřít dvakrát.

1 1
možnosti
JV

Jsem už v důchodu a podělím se s Vámi o své nejnovější zkušenosti z trhu práce. Napsali mi z personální agentury, že v minulosti se mnou spolupracovali a nabízí mi skvělé místo na druhém konci republiky. Napsal jsem své podmínky, tedy vývoj nebo výzkum, maximálně na poloviční úvazek. Ochladli a už se neozvali.

0 0
možnosti
RP

To mi připomíná, když jsem se ozval na bečení nějakého činovníka jakéhosi svazu průmyslu či svazu firem v průmyslu, že nejsou technici. Napsal jsem mu, že neříká pravdu, že já jako člověk s technickým vzděláním a praxí tady v MS kraji dlouhodobě marně hledám práci i přes takovéhle bečení všelijakých činovníků. Obratem se mně ozval někdo z toho Svazu (dodnes tam vystupuje) že mi v okolí mého bydliště najde několik firem, kde by měli zájem.

Našel jednu, 3,5 hodiny cesty tam s nejméně dvěma přestupy autobusy a vlaky a podobně potom zpátky. To je při osmihodinové směně a cestě a čekání na zastávkách denně asi 16 hodin mimo domov. Jel sem tam se představit, konkrétně mi nabídli místo technologa, bylo to Brano v Hradci nad Moravicí, ale já vzhledem k tak dlouhému dojíždění jsem musel trvat na dvou z 5 směn týdně na Home Office. To se zase nelíbilo jim a tak to nevyšlo. A já si oddychl, protože dojíždět i jenom tři dny v týdnu tak dlouho a déle než nějaký měsíc by bylo dost vyčerpávající. 5 dnů týdně už rovnou na totální kolaps.

Akorát bylo krásné počasí na focení, bylo to v červnu, tak jsem si odtamtud aspoň odvezl krásné fotky náměstí, zámku a okolní přírody.

2 0
možnosti
GK

V zásadě máte pravdu. Jednou jsem viděl dokument, ve kterém zmínili, jak to řeší myslím ve Švédsku. Pokud si pamatuji správně, je to tam tak, že důchod je progresivně zvyšován za každý další odpracovaný rok nad důchodový věk (či nad povinný počet odpracovaných let, již si nepamatuji). Tento mechanismus způsobuje, že lidé pracují, co nejdéle mohou. Nikdo nikoho nenutí, chamtivost je perfektní stimul :)

A dovolte 2 doporučení. 1/ dělejte mezi odstavci mezery, jednolitý text se čte nepříjemně, 2/ změňte foto. Záběr zespoda nesvědčí snad nikomu, lososová košile a navíc zapnutá až ke krku taktéž, o velmi nemoderních brýlích nemluvě.

0 0
možnosti
RP

Díky za doporučení. Zvážím je, až na ty brýle. Jiné nemám a vzhledem ke strašným cenám, které chtějí v optikách za obroučky je mi docela jedno, jak moc jsou nemoderní. Fotka už je docela stará a už by to skutečně chtělo přefotit. příště asi budu muset na zahradu vytáhnout židli a stojan na fotoaparát dát na ni, aby foto nebylo u podhledu. I když shora to taky není nic moc.

1 0
možnosti
JP

Vy jste úžasnej! Dřív do předčasného důchodu odcházeli nefachčenkové a povaleči, dneska dobří pracanti? Ach Bože!

5 7
možnosti
VT

Ano, také ti dobří... Protože díky Jurečkovi mají i o 5 tisíc vyšší starobní důchod, než kdyby ty dva-tři-pět let ještě pracovali... A je tu ještě jeden efekt - díky těmto odchodům přibyl navíc prakticky už víc než jeden "ročník" důchodců ( ročně odchází cca 100 tisíc lidí do důchodu) a při jejich průměrném dožití 20 roků došlo k navýšení nákladů státu o 30 mld. Kč ( 600 mld.Kč ročně celkem na důchody, máme dvacet "ročníků", jeden tedy je v nákladech 30 mld.Kč). A proto chybělo vloni 17 mld. Kč na zákonné navýšení důchodů, jen vláda, resp. Jurečka to nepřiznají, že to sami zavinili a destabilizovali důchodový systém....

3 0
možnosti
  • Počet článků 84
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2305x
Člověk vyčnívající a jedinečný tak akorát, kterého občas něco zaujme tak, že o tom napíšu.

A jakožto dlouhodobě nezaměstnaný projektant, technolog a vůbec obecně "člověk technický" , schopný a ochotný okamžitě nastoupit do práce, se ve svém věku 50+ směji údajnému nedostatku technických odborníků.